Tell us how we can serve you better – take a short survey now.
Your input will really make a difference.
Expression of Interest for Audit Committee
**Le français suit.
OPPORTUNITY: Expression of Interest for Audit Committee
January 14th, 2019
The Municipality of the County of Inverness is seeking two individuals from the Municipality to serve as members on the Audit Committee. The two members at large will rotate off in opposite years to maintain continuity. In the first year, one of the members at large will sit for a one-year term. The Committee carries out a detailed review of the financial statements with the auditor and acts for Council in a financial oversight role. Citizen members are required to demonstrate strong financial awareness.
Additional information concerning the terms of reference may be obtained by contacting Tanya Tibbo, Director of Finance (address below).
Letters of application will be received from residents of the Municipality by the undersigned until 12:00 p.m. (noon) on January 31, 2019. Letters of application should include a brief biography of the individual and information on skills or assets that will be useful to the Committee. Experience with municipal government will be considered an asset. Applicants must provide three professional and/or volunteer related references with their application.
Tanya Tibbo
Director of Finance
Municipality of the County of Inverness
PO Box 179
Port Hood, NS B0E 2W0
(902) 787-3511
tanya.tibbo@invernesscounty.ca
OPPORTUNITÉ: Déclaration d’intérêt pour le comité de vérification
le 14 janvier 2019
La Municipalité du Comté d’Inverness est à la recherche de deux individus de la Municipalité pour siéger au comité de verification. Les deux membres vont alterner les années opposées pour assurer la continuité. Dans la première année, un de ces members siégera pour un mandat d’un an, et ainsi de suite. Le comité va compléter à un examen détaillé des états financiers avec le vérificateur et agit pour le Conseil dans un rôle de surveillance financière. Les members citoyens sont tenus de faire preuve de connaissances financières approfondies.
Pour plus d’information, contactez Tanya Tibbo, directrice des finances, à l’addresse ci-dessous (anglais seulement).
Les lettres de proposition de candidatures de citoyens de la Municipalité seront acceptées jusqu’à 12h (midi) le 31 janvier 2019. Ces lettres devraient inclure une courte biographie de l’individu et de l’information sur ses connaissances qui seront utiles au comité. L’expérience en gouvernance municipal sera considérée comme un atout. Ces candidats doivent également inclure trois références relatifs à leurs expériences professionnelles et/ou de bénévolat.
Tanya Tibbo
Directrice des finances
Municipalité du Comté d’Inverness
C.P. 179
Port Hood, N.-É. B0E 2W0
(902) 787-3511
tanya.tibbo@invernesscounty.ca
More News
Read the Participaper online!
June 9, 2024
Cape Breton's best loved municipal periodical now has an online home at participaperonline.ca. We post…
December 3, 2024 Tax Sale Results
January 27, 2025
Whycocomagh Active Transportation Planning Engagement
January 13, 2025
The Municipality has recently launched a new project. The Whycocomagh Active Transportation and Detailed Design…
Public Notice – Canadian Navigable Waters Act
January 6, 2025
Canadian Navigable Waters Act Public Notice- Dec 13 Outfall_Community_Notice