Municipality of the County of Inverness
News

Expression of Interest for Audit Committee

**Le français suit.

OPPORTUNITY: Expression of Interest for Audit Committee
January 14th, 2019

The Municipality of the County of Inverness is seeking two individuals from the Municipality to serve as members on the Audit Committee. The two members at large will rotate off in opposite years to maintain continuity. In the first year, one of the members at large will sit for a one-year term. The Committee carries out a detailed review of the financial statements with the auditor and acts for Council in a financial oversight role. Citizen members are required to demonstrate strong financial awareness.

Additional information concerning the terms of reference may be obtained by contacting Tanya Tibbo, Director of Finance (address below).

Letters of application will be received from residents of the Municipality by the undersigned until 12:00 p.m. (noon) on January 31, 2019. Letters of application should include a brief biography of the individual and information on skills or assets that will be useful to the Committee. Experience with municipal government will be considered an asset. Applicants must provide three professional and/or volunteer related references with their application.

Tanya Tibbo
Director of Finance

Municipality of the County of Inverness
PO Box 179
Port Hood, NS B0E 2W0
(902) 787-3511
tanya.tibbo@invernesscounty.ca

OPPORTUNITÉ: Déclaration d’intérêt pour le comité de vérification
le 14 janvier 2019

La Municipalité du Comté d’Inverness est à la recherche de deux individus de la Municipalité pour siéger au comité de verification. Les deux membres vont alterner les années opposées pour assurer la continuité. Dans la première année, un de ces members siégera pour un mandat d’un an, et ainsi de suite. Le comité va compléter à un examen détaillé des états financiers avec le vérificateur et agit pour le Conseil dans un rôle de surveillance financière. Les members citoyens sont tenus de faire preuve de connaissances financières approfondies.

Pour plus d’information, contactez Tanya Tibbo, directrice des finances, à l’addresse ci-dessous (anglais seulement).

Les lettres de proposition de candidatures de citoyens de la Municipalité seront acceptées jusqu’à 12h (midi) le 31 janvier 2019. Ces lettres devraient inclure une courte biographie de l’individu et de l’information sur ses connaissances qui seront utiles au comité. L’expérience en gouvernance municipal sera considérée comme un atout. Ces candidats doivent également inclure trois références relatifs à leurs expériences professionnelles et/ou de bénévolat.

Tanya Tibbo
Directrice des finances

Municipalité du Comté d’Inverness
C.P. 179
Port Hood, N.-É. B0E 2W0
(902) 787-3511
tanya.tibbo@invernesscounty.ca

News

More News

Hard-working Inverness County Volunteers to be Recognized at Annual Appreciation Dinner

February 4, 2019

FOR IMMEDIATE RELEASE February 4th, 2019 PORT HOOD, N.S. – The Municipality of the County…

NOTICE: Boil Water Advisory Still In Effect

January 29, 2019

NOTICE: BOIL WATER ADVISORY STILL IN EFFECT To:  All users of the Judique Water System…

Expression of Interest for Audit Committee

January 14, 2019

**Le français suit. OPPORTUNITY: Expression of Interest for Audit Committee January 14th, 2019 The Municipality…